top of page

סיפור לידה

פנתה אליי יולדת מלאה בחששות פחדים והתקפיי חרדה שמלויים אותה לאורך ההריון, זה היה הריון שלישי שלה

בפנייה שלה ציינה שהייתה רוצה לעבור כמה מפגשים של עבודה ריגשית לקראת הלידה כדי להגיע כמה שיותר נקייה מלחצים לתהליך הלידה .


בפגישות שלנו דיברנו על חוויות לידה קודמות על פרידה מאיש יקר ואהוב וההתמודדות עם אובדן נתתי לה כלים איך להשתמש בנשימות נכונות ואיך ליצור תחושה של רוגע ומחשבות חיוביות כשעולים הפחדים איך לתכנת את התת מודע מחדש ולהביא מחשבה חיובית כל פעם שמתגנב הפחד והספק.


עיבדנו חוויות דיברנו כתבנו ציירנו בכינו צחקנו וכך בעזרת שלושה מפגשים לאורך ההריון הצלחנו יחד להעביר את תהליך ההריון ברמה הריגשית נפשית ופיזית הכי מדוייק עבורה.

וכשהגיעו הימים האחרונים לקראת הלידה הזמנתי אותה להליכה רגועה על שפת החוף, לחיצות שיאצו ועיסיים לזרוז לידה דמיון מודרך והרפייה מכוונת עזרו לתהליך הלידה להתרחש מבלי לעבור זרוז לא טבעי בבית החולים.

בערב החלו הצירים להתגבר ונפגשנו בבית החולים הגעתי מצויידת בארגז הכלים שלי שמנים ארומטים, אשר עוזרים להקלה בכאב ובוויסות הצירים, קולנים acutonics-, העובדים על נקודות אקופנטורה ומכניסים זרימה במרידיאנים ובמרכזי האנרגיה שלנו, ידיים אוהבות וחמות אשר מעניקות עיסויים ושיאצו להרגעה ותמיכה והקלה בכאב דמיון מודרך אשר עוזר להתכנסות פנימה, שיטת העפעוף והתחברות לאנרגיית הבריאה כדיי לסרוק את הגוף כדי לדעת את מצב העובר היכן הוא ממוקם והאם יש תקיעות כל שהיא שניתן ע"י תנוחות מסויימות לעזור לו להתברג,וכמובן עם לב מלא באהבה לנתינה.


וכך מתפתחת הלידה היא נעה ונושמת מתכנסת ומרפה ואני שם כשצריך מעסה מחבקת מרגיעה וגם לוקחת צעד שניים הצידה לתת לבן הזוג להיות איתה לאהוב אותה לתמוך בה כדי לייצר עוד אוקסיטוצינים וכדיי לתת לו להיות חלק מתהליך הלידה שלהם.

והלידה מתפתחת יפה אבל חוזק הצירים כמעט ומייאש בדיקת פתיחה -5 ס"מ התקדמות יפה והיא ממשיכה נעהה ונושמת נכנסת למקלחת להקלה והצירים באים והולכים ומתחזקים

כעבור שעתיים בדיקה נוספת ראש גבוהה ועדיין פתיחה 5 , אני מבינה שלעובר קשה לרדת ולהתברג בתעלת הלידה. עוצתמת עיניים מעפעפת עושה סריקה ורואה קשר בחבל התבור וכניסה לא מדוייקת לתעלה.

כמובן שלא משתפת כדי לא להלחיץ מכוונת אותה לתנוחה הנכונה כדי לעלות את העובר חזרה ולעזור לו להתברג נכון מבינה שהקשר בחבל התבור הוא בסדר המוניטור תקין משתמשת בקולנים כדי להרגיע ולהוריד את האנרגיה למטה כדי לעזור לו להתברג ואכן התנוחה והטיפול עזרו.


בבדיקה נוספת שעשו נוצרה התקדמות – תינוק בקו הספינות ופתיחה 8

רוגע ושימחה נכנסו לחדר ומוטיבצייה להמשיך .

היולדת מרכיבה אוזניות ומאזינה למוזיקה היא נעה עם המוזיקה , אני מחבקת מאחור ורוקדת איתה יחד הצירים מתחזקים ונוצר לחץ באגן

המיילדת בודקת – פתיחה 10 ראש לוחץ התחילו ציריי לחץ היא נשכבת על הצד אני מעסה ותומכת ונותנת למיילדת לנהל את שלב הלחצות תוך כדי עידוד שאת עושה את זה נהדר ואת מצויינת ותיכף התינוק שלך יוצא ויהיה מונח עלייך...


והנה שלוש לחיצות והוא בחוץ , השילייה מגיעה מיד אחרי והנה המיילדת מראה לנו את הקשר שהיה שם בחבל התבור ואני מתרגשת בתוך עצמי ואומרת תודה לאל שהכל עבר בשלום ותודה לאל שאיפשר לי לראות מעבר למה שמתרחש.

התרגשות עצומה ושימחה אין סופית מזל טוב

אני נמצאת עם היולדת לא עוזבת אותה עד שהיא עולה למחלקה רואה שהיא מסתדרת עם הנקה שאכלה ושתתה

יוצאת חזרה הבייתה מלאה באנרגייה ואדרנלין ברמה מטורפת מאושרת ועייפה כאחד

כמה אני אוהבת את העבודה שלי


bottom of page